top of page

הסיפור האישי מאחורי הבלוג S.A.I.L mini way

הבלוג S.A.I.L mini WAY הוא עולם תוכן שנועד לעזור לכם להכיר את הקשר העמוק שבין עיצוב ותכנון הסביבה לנפש האדם. כמו כן, גם לפתוח אתכם אל עבר בחירות אחרות של תפישות שונות בכל הנוגע לגודל/כמות/תכנון ועיצוב המרחב או הפריטים שלכם. כל זאת במטרה לעזור לכם לקח צעד קדימה לאורח חיים אחר, חופשי, אותנטי ומשוחרר שהוא המרחב האישי שלכם בתוך אינספור האפשרויות שקיימות בעולם ובזמן החדש בו אנו חיים... או שאולי הבלוג רק יעמיק את המקום שאתם כבר נמצאים בו.


מה צפוי להיות בבלוג ולמי זה ?

השיח בבלוג ישלב פילוסופיה של אורח חיים מינימליסטי והקשר שבין אורח חיים זה לחיים בבית קטן, כזה שמדויק לאדם. מתוך אמונה שיש בדרך החיים הזו את הפוטנציאל והכוח לשחרר את אותנו אל עבר חיים אותנטיים ובעלי משמעות. הבלוג יעסוק בנושאים הקשורים בתאוריה ובפרקטיקה של אופן חיים מהסוג הזה. לעיתים זה יהיה בצורה אינפורמטיבית- תאורטית של מושגים ולעיתים בדוגמאות מתוך הפרקטיקה של פרויקטים וכן, גם השילוב בניהם. מזהירה מראש שזה לא מתאים לכל אחד וזה ממש בסדר כי...


הבלוג פונה לאנשים קצת שונים...

1. למי שנמאס לו ומרגיש משועבד לאיזה מוסכמות שכבר ממזמן לא רלוונטיות ומרגיש שהסביבה בה הוא חי לא תואמת את רוח הדברים בהם הוא מאמין ומרגיש. אולי אתם חיים בוילה גדולה ועובדים על עצמכם אבל מרגישים חוסר דיוק במרחב שמשפיע על הנפש. אולי אתם רוצים לעשות שינוי ומעבר שמדייק אתכם, שישחרר אתכם מעול הבית הענק.

2. למי שחי במרחב קטן/שוקל לעשות את שינוי ורוצה להעמיק, לדעת עוד ואולי גם על הדרך לעבור איתנו תהליך של דיוק המרחב דרך מחקר אישי עיצוב ותכנון.

3. למי שמתעניין בדרך העבודה והגישה שלנו, המוצרים התפורים שאנו מייצרים על מנת להכניס משמעות ודיוק למרחב.

4. למי ששוחר אומנות ועיצוב, וזה נכון גם בבסיס לכל הקודמים ,כל אותם האנשים המיוחדים והעמוקים בבסיס יש להם תשוקה ואהבה לעיצוב ואסתטיקה.... אלו יכולים גם להיות מעצבים/אומנים ואדריכלים שרוצים אולי גם לקבל השראה לדרך זו או אולי להכניס קצת תוכן ומשמעות מתוך הפריטים והאומנות שלנו אל תוך העבודות שלהם.

למה אנחנו עושים את זה בכלל?

כי בתקופה כמו היום הגיע הזמן לחשוב מחדש על כל המוסכמות ודרך החיים המוכרת לצאת מהכלא המוכר, של מה שמקובל, איך צריך לחיות ובאיזה גודל, צורה ואופן ... מה שעבד פעם כבר לא עובד היום ואם אנו ניגשים לאוטוריטה בכל תחום רצוי לשים בספק ולשאול את עצמנו האם באמת זה עבורנו ולא עבור כולם? כדאי שזה יתאים לערכים שלנו ולאופן שבו אנחנו חיים ורק אנחנו. זוהי תקופה נהדרת ! זוהי תקופה שבה אנחנו יכולים להמציא מחדש ולהגדיר מי אנחנו ומה נכון לנו ולדייק את עצמנו.... ואנחנו כאן להעלות את הדיון בהקשר הסביבתי למודעות ולתת לכם פוש לחיות במרחב שהוא אתם כזה שבו אתם הבעלים ולא המשרתים!

היי....

אני טל, אדריכלית - מעצבת - אמנית - מתרגלת נוכחות, חוקרת צורות חיים וכותבת על זה. בניתי את סטודיו S.A.I.L לאחר תקופה בה עבדתי בעבודה החשובה (עבורי) בעולם והיא לדייק את עצמי, לא העצמי המזויף שכולנו הרבה פעמים טועים וחושבים זה הם, כזה שהושפע מהסביבה. כשאני מדברת על דיוק אני מתכוונת לדבר הזה שבאנו אתו לעולם, לקול הזה שיש לכל אחד ואחד מאיתנו ולרוב הוא נסתר מאיתנו ברוב חיינו. מידי פעם אנחנו שומעים אותו ומיד ממהרים לחזור להרגלים הישנים ולקולות שנחתמו יפה בראשנו.


הסיפור שלי...

הסיפור שלי הוא כזה, כל חיי הייתי מרותקת מנפש האדם. קראתי בצמאה על חכמה של גדילה בחיים, של חיפוש אחר אותנטיות החל מבודהיזם ועד כל מיני גישות שונות.... נשמע מאוד מדויק ולא ברור כל כך אז למה אני מדברת על זה כשמדובר כאן בסטודיו לעיצוב ולתכנון? אבל זהו שתמיד הייתה לי אהבה ותשוקה חזקה במיוחד ליצירה, לאסתטיקה ויופי. לא יכולתי לחמוק מאף אחד מהנושאים ותמיד הייתה התחושה שאני צריכה לבחור בין לבין ... בסוף, לאחר המון לבטים הלכתי ללמוד ארכיטקטורה והרגשתי שהתמזל מזלי ושמצאתי את מקומי. התאהבתי בלימודים והייתי בתשוקה גדולה ליצירה התכנונית. לאורך כל שנותיי כסטודנטית ניסיתי כל הזמן למצוא את הקשר בין ארכיטקטורה לאספקטים עמוקים יותר של נפש האדם.


לאחר סיום התואר עבדתי במשך שנתיים במשרד גדול ומוכר אבל הרגשתי תמיד שזה לא המקום בשבילי. לא הייתה לי תחושת משמעות או תכלית... במילים אחרות, לא היה את הלמה? אבל לא סתם למה של בירוקרטיה כמו, למה זה משתלם כלכלית ולמה עושים את הפרט הזה בצורה הזו? או למה הדברים יפים ולמה העלויות הם כאלה? אני מדברת על למה אחר, הלמה שהיה חסר לי הוא למה בכלל? למה צריך את זה? את הגודל הזה? את העיצוב הזה ואת הפרט הזה? למי זה תורם בכלל והאם תורם ? שאלות שקשורות באדם ובקנה מידה שלו. אלו שאלות של שלא היה לי הפריביליגיה והזכות לשאול כיוון שאין זמן, צריך לסיים פרויקט, להוציא מכרז וקדימה, תכניות לביצוע, אין זמן לשאלות כאלה. ואני? ניסיתי להתאים את עצמי, לקצב, לדרך העבודה. אבל הרגשתי בגידה, בגידה בעצמי ולאט לאט כביתי, כל הסקרנות שלי הייתה במצב -HOLD וכך גם התשוקה והאהבה ליצירה.


אחרי שבני, אדם נולד (אירוני שקוראים לילד שלי אדם) החלטתי שאני לוקחת צעד קדימה את השאלות שלי, מחזירה אותם לבמה. עשיתי מחקר ועבודה עצמית, שאלתי את עצמי את כל השאלות הקשות שהרבה לא מעזים לשאול (וגם אני עד אותו זמן). תרגלתי בצורה יותר אינטנסיבית, מדיטציה וגישות כמו מיינדפולנס בניסיון לגלות מי אני ? מהו הקנה מידה שלי? ומהי נוכחות? מצאתי בתהליך גילויים מדהימים וקשים כאחד. גיליתי את חוסר השקט שקיים שמייצר קושי גודל להיות נוכח. בזמן שתרגלתי נוכחות שמתי לב לדבר מאוד מעניין, התוודעתי לרגע, כן כן רגע, רגע אחד קטן. רגע אחד קטן זה כל מה שאנחנו צריכים בחיים על מנת לחיות חיים מאושרים, מלאים, מלאי סיפוק... כלומר תמיד אנחנו מסתכלים על הגדול על בחיים ומסתבר שכמו בטבע החיים בנויים מחלקיקים קטנים שהם אלו שיוצרים חיים שלמים ומדהימים. אז זה אומר בעצם שאנחנו לא צריכים הרבה, ההפך !!! פתאום הכל התבהר לי והתחלתי לחקור את אורח החיים המינימליסטי והתחלתי ליישם על עצמי.


הבית בו אני חיה היום עם ילדי ובן הזוג שלי הנו 45 מ"ר בלבד. מה שעזר לי יותר להכיל את אופן חיים זה הוא שהבית שלי מאלץ אותי לבחור ולזכך, שלא נדבר על יתרונות הניקיון והסדר... הבית הקטן שלנו הוא מה שאפשר לי המון זמן פנוי ולעשות עכשיו את מה שאני עושה ולכתוב וליצור בדיוק את מה שאני רוצה. כמו קסם הכל התחבר לי.... הלמה שלי נהיה מדויק! והאהבות שלי בתחום הנפש, האומנות, העיצוב והתכנון חברו להם יחד כמו בסימפוניה מושלמת. הבנתי את היכולת של הסביבה שלנו, של הבית שלנו, של הפריטים שלנו לחולל שינוי מהפכני בחיינו. ואז במקום לרצות לתכנן מוזיאון ענק (שזה מה שרציתי שסיימתי את לימודיי) הבנתי שההשפעה הגדולה על חיי האדם תהיה בקנה מידה הקטן ביותר. אם בלימודיי למדתי להסתכל על העיר או על פרויקט מלמעלה או במבט על (בז'רגון המקצועי) ורק אז להיכנס לפרטים הקטנים, היום אני פועלת הפוך, אני מתחילה מהקטן ביותר מה שמייצר את ההשפעה הגדולה ביותר עבורי. אז לאחר שאני דייקתי את עצמי התחלתי לדייק את הסביבה שלי, את הפרטים הקטנים ביותר ואת הבית שלי כך שיהיה מותאם לנו ולהלך הרוח שלנו בדיוק. כך גם הסטודיו המיני שיצרתי עבורי בגינה הפך למקרה בוחן נהדר של 6 מ"ר ולמקום שאני הכי אוהבת לשהות בו וליצור בעולם.


תמונה מתוך פרויקט Green mini apartment | כל הזכויות שמורות ל-Studio S.A.I.L for Mini Design | לצפייה בפרויקט באתר לחץ כאן

אז זה מה שאני עושה, אני יוצרת דברים קטנים, חללים קטנים, גם גרפיקה קטנה, חוקרת את ההשפעה של דברים קטנים אלו על האדם וכותבת על כך ומשתפת אתכם. הרצון פה בבלוג הוא לא לחולל שינוי בעולם ולא להפוך אחרים לדברים שהם אינם. הבלוג הוא לאלו שהם שונים, שהם חושבים אחרת ממה שמקובל לגבי חיים/אופן מחייה/דרך מגורים או עבודה... לכל אלו שבועטים במוסכמות של איך צריך וכדאי לחיות !!!


אז עד לכאן הייתי/היינו אני/אנחנו, טל / S.A.I.L כאן בשבילכם בין אם לדבר פה, בין אם לתכנן עבורכם ולעשות תהליך אישי יחד של תפירת הרגעים שלכם בקנה מידה שונים החל מהקטן ביותר (שזה הגדול ביותר שלי) ועד לרמה הזעירה ביותר של הקטן- לרמת המיקרו של הקטן.... אתם מוזמנים לשוטט באתר, להתרשם מעבודות או ליצור איתי קשר, אשמח להכיר, לשמוע ולעזור לכם.


- חשוב לציין כי בבלוג השיחה תהיה מלשון רבים כיוון ש- S.A.I.L הוא לא אני בלבד, הוא אני ואתם שזה אנחנו -



לעבודות באתר לחצו כאן

ליצירת קשר לחצו כאן

לעוד פוסטים וחזרה לדף הראשי של הבלוג לחצו כאן

יותר ממוזמנים לעקוב אחרינו בפייס / באינסטגרם או גם לשתף עם אנשים קרובים שאתם חושבים שיתעניינו









bottom of page